Panik - lämna sidan!
Egna berättelser

Så här kom jag ut

I femman kom jag ut som bi till en av mina närmsta vänner på en sleep over. Vi snackade om hemlisar och sånt så jag tänkte att det var rätt läge att säga. Jag började med att fråga henne om hon någonsin gillat en tjej. Hon hade inte det men frågade ifall jag hade det. Jag sa ja och sen pratade vi jättelänge om det 😌 Hon tyckte mest det var gulligt och tog det inte som en så stor grej.

Därefter snackade vi om det mycket när vi sågs andra gånger. Efter ett tag berättade samma tjej för mig att hon också trodde hon var bi för att hon crushade på den tjejen som jag hade sagt att jag gillat 🏳️‍🌈 Det kändes bra att någon annan också var bi så att jag inte var den enda.

Ganska länge var det bara hon som visste. Men en gång så var jag, tjejen som jag kommit ut till och våran andra kompis med varandra. Då kom vi typ in på det och så berättade vi två att vi var bi. Då sa den andra kompisen att hon var osäker på sin läggning men trodde att även hon var bisexuell☺️

Efter att jag sagt till dem så kom jag ut till min närmaste vän som jag känt sen sexårs. Det var på en sleep over och hon sa att hon hade något att säga som hon velat berätta väldigt länge men inte vågat. Jag svarade att även jag hade en sak att säga. Vi vågade inte säga till varandra den kvällen men båda var väldigt nyfikna på vad det var. Vi lade oss utan att ha berättat våra hemligheter men dagen efter tog jag upp det samtalsämnet igen när vi var ute och hoppade studsmatta. Jag sa att det nog var bäst att bara berätta och att jag kunde börja om hon ville. Då så jag det bara rakt ut och hon sa att HON OCKSÅ var bisexuell och att det var det som hon ville berätta!

Det känns väldigt bra att så många i min vänskapskrets inte är straight så att jag inte är den enda. Och sedan så blev jag bekvämare och bekvämare med att säga till folk och nu vet alla mina vänner och några fler om det. T.ex. så sa jag det när vi körde sanning eller konka med några i klassen och jag var inte nervös. Så man blir mer och mer bekväm med att prata om det. Men ännu så vet ingen i min familj.

P.s Jag kom ut till mina vänner som bi, men efter att jag blev jättekär i en tjej och bara generellt känner mer attraktion till tjejer har jag insett att jag förmodligen är gay så då sa jag till dom att jag kan vara gay eller bi och att jag inte vet. De flesta av mina vänner känner likadant som jag, att de förmodligen är gay. 

/Tacksam för att alla är gay👊😔

Mer på UMO

Frågor och svar

Min kompis säger taskiga saker, vad ska jag göra?

Jag mår dåligt och fattar inte vad jag har gjort för fel. Vad ska jag göra, jag orkar inte med att hon håller på så här längre?

Svara varandra

Jag är homosexuell men mina kompisar är homofober

Jag har nyligen kommit fram till att jag är homosexuell. Detta är ganska jobbigt eftersom alla mina kompisar är homofober och jag tror att jag har känslor för en av mina kompisar.

Svara varandra

Hjälp, min bästa vän prioriterar bara sin kille!

Varje gång vi hänger så bjuder hon med honom. Har någon varit i en liknande situation och hur gjorde ni då?

Frågor och svar

Min kompis vill ha så mycket av min tid

Jag har sagt att jag tycker det är jobbigt men då blir han arg och säger att jag inte bryr mig om honom. Det slutar med att jag får dåligt samvete och säger förlåt ...

Artikel innehåller video
Artikel

Hur får man nya vänner?

Många tycker det är svårt att skaffa vänner och ta kontakt med andra. Här får du tips på hur du kan lära känna nya personer.

Svara varandra

Ok att byta om med någon som är bi?

Skulle du bry dig om någon i din klass kom ut som gay eller bi och att du behövde byta om i samma omklädningsrum som den personen? Har du några råd?

Frågor och svar

Jag känner mig utanför i nya skolan

Jag har gått tredje dagen på gymnasiet och de andra har redan hittat sina "typer" medan jag är helt utanför. Vad ska jag göra?

Svara varandra

Min religion förbjuder att jag gillar killar, vad ska jag göra?

Min religion förbjuder att jag gillar killar men jag gör det ändå. Vad ska jag göra?

Egna berättelser

Onanin hjälpte mig att förstå att jag inte är straight

Plötsligt var jag blöt och min hand hade börjat klämma på mitt bröst, SÅ SKÖNT. Men här kommer vi till saken ...

Egna berättelser

Jag är ihop med två personer

Från ingenstans så knackar det på dörren, vi tog på oss snabbt och det var mitt ex som jag gjorde slut med. Vi blev genast arga men A såg rädd ut. Jag visste att hon trodde att jag skulle lämna henne men aldrig skulle jag göra det. Han sa förlåt och sånt, sedan frågade han vad vi gjorde, jag sa sanningen. A frågade faktiskt om han kunde vara med, jag och A pratade lite med varandra och vi kom fram till att det skulle vara bra, han kunde använda penisen.

Till toppen av sidan