Panik - lämna sidan!
Svara varandra

När är det rätt att göra slut?

När är ”rätt tillfälle” att göra slut? Jag känner inte riktigt att vi är rätt för varandra längre och jag vill göra slut. Men jag tror att han fortfarande är kär i mig på något sätt. Jag vill inte såra honom och jag vill verkligen inte förlora honom för jag tycker verkligen om honom, men mer som en vän.

Jag hoppas lixom att när det har lugnat sig och vi har landat i våra känslor så kan vi ändå ses någon gång ibland och ändå ha kul. Jag vill verkligen inte göra slut över telefon, men när vi är med varandra hittar jag aldrig ett bra läge där vi kan prata och vara ärliga med varandra. Hur, när och var gör man slut egentligen?
/HJ

Skriv ditt svar

Svar:

  • Kör bara kör, sårar dig samt honom för varje dag som går.
    /Kör
  • Hej. Bra val att inte göra över telefon, stor risk för missförstånd.
    Men var ärlig och slösa inte bort hans och din tid på något som inte kommer hålla. Speciellt inte hans. Mitt förslag är att faktiskt berätta exakt varför ni gör slut tillsammans med ett förlåt.

    Du behöver inte säga nåt onödigt, säg bara en gång varför ni gör slut och snälla säg inte saker som "det är inte dig det är fel på" eller nåt som inte är anledningen, för det finns stor risk att han övertänker sånt.
    Gör slut någonstans där ingen av er brukar vara, och om det inte var självklart, gör det ensam med honom. Gör det när han är vid sina sinnes fulla bruk också, alltså ingen alkohol, starka känslor eller trötthet och helst inte på en viktig dag för honom, så inte hans födelsedag eller julafton liksom. Och kommer du inte på exakt varför du vill göra slut, kanske ni bara behöver jobba på det. Att ha en relation är en konst, inte en tillfällighet.
    /...för jag e en jävel på kärlek!
  • Oj vet du jag hade typ samma dilemma. Men när vi var ihop så träffades vi aldrig, alltså aldrig för han hade träning var evigaste dag så till slut blev det bara jättestelt mellan oss för att vi nästan aldrig pratade ansikte mot ansikte.
    Så jag gjorde slut över telefonen, fast man egentligen inte borde det.
    Men när ni är själva och har bra med tid kan du säga att du har något viktigt att prata om. Se till att han lyssnar och förstår att ni måste prata. Säg sen precis som du känner. Var ärlig, berätta att du fortfarande vill vara hans vän. Om man talar från hjärtat löser det sig oftast. Lycka till!
    /Tjejen<3
  • Du säger: jag är inte kär i dig längre. Gör det i verkligen inte på sms.
    /The man the myth
  • Hej. Jag förstår hur du känner och jag har också varit i ungefär samma situation. I din situation skulle jag mötas upp på en träff eller ett café till exempel och sedan berätta hur du känner och vad du tycker och sedan gör du slut. Han borde acceptera och förstå hur du känner och sedan löser allt sig. Det här löser du!
    /Dorran
  • Var ärlig med dina känslor! Om du inte är 100% ärlig med dina känslor så kommer det bli massa missförstånd och det kan sluta med att det blir massa oönskade känslor mot varandra. Du kan kontakta honom och be om att få träffas privat en stund. En bra plats kan vara i en park, på ett café eller kanske en promenad tillsammans! Hoppas att allt går bra!
    /Kille, 18 år
  • Jag har också varit med om det och det jag gjorde var att säga, jag tycker inte att vi passar så bra ihop men kan du tänka att vara kompis med mig. Du kanske inte behöver använda dig av de orden om du inte vill, jag hoppas att det går bra för dig😀😀
    /Ålder 13
Till toppen av sidan