Vår visuella identitet bygger på våra kärnvärden och uttrycker UMO:s personlighet.
UMO:s logotyp uttrycker UMO:s värden och egenskaper. Den är en stark och lättigenkännlig symbol som ska finnas med i all vår kommunikation.
Färgerna är viktiga identitetsbärare som skapar igenkänning och ger enhetlighet till UMO:s kommunikation.
UMO:s profiltypsnitt är viktiga delar av den visuella identiteten. Jubilat är ett starkt och lekfullt typsnitt som bidrar till att kommunicera UMO:s värden. Proxima Nova är ett modernt och lättläst typsnitt som används både på webben och i tryck. I långa trycka löptexter använder vi typsnittet Garamond.
På UMO och i UMO:s kommunikation spelar logotypen, färgerna och typsnitten de huvudsakliga rollerna i den visuella identiteten, kombinerat med illustrationer och foton med särskilt framtagna manér. På sajten finns också vissa grafiska element. Vissa symboliserar särskilda typer av innehåll, andra återkommer i t ex illustrationer. För det mesta används de på sajten, men ibland syns de också i kampanjer och i tryckt material.
De flesta dekorbilderna på UMO är illustrationer med ett sammanhållet manér. Foton används som informationsbilder och i innehåll som bygger på intervjuer, såsom reportage och UMO-poddens avsnitt.
Denna webbplats använder cookies för att ge alla besökare ökad funktionalitet och service. Läs mer om cookies här.