Panik - lämna sidan!

Vad tycker du om UMO.se?

Just nu genomför vi en undersökning för att ta reda på vad unga tycker om sajten UMO.se. Det tar några minuter att svara på frågorna i undersökningen. Vi skulle bli jätteglada om du var med!

Svara på frågorna här
Om UMO

Visuell identitet

Vår visuella identitet bygger på våra kärnvärden och uttrycker UMO:s personlighet.

Innehåll - Visuell identitet

  • Logotypen

    UMO:s logotyp uttrycker UMO:s värden och egenskaper. Den är en stark och lättigenkännlig symbol som ska finnas med i all vår kommunikation.

  • Färger

    Färgerna är viktiga identitetsbärare som skapar igenkänning och ger enhetlighet till UMO:s kommunikation.

  • Typografi

    UMO:s profiltypsnitt är viktiga delar av den visuella identiteten. För tryckta material använder vi Jubilat som främsta varumärkesbärande typsnitt, samt Proxima Nova och Garamond. På webben används i stället Aleo och Lato som ger motsvarande intryck, men som är billigare och enklare att tillhandahålla digitalt.

  • Grafiska element

    På UMO och i UMO:s kommunikation spelar logotypen, färgerna och typsnitten de huvudsakliga rollerna i den visuella identiteten, kombinerat med illustrationer och foton med särskilt framtagna manér. På sajten finns också vissa grafiska element. Vissa symboliserar särskilda typer av innehåll, andra återkommer i till exempel illustrationer.

Till toppen av sidan