Panik - lämna sidan!
Om UMO

Varumärkesmanual

Här hittar du som jobbar med kommunikation och gestaltning information om varumärket UMO

UMO:s varumärkesmanual

  • Det här är UMO

    UMO är en sajt om sex, hälsa och relationer för unga mellan 13 och 25 år. På UMO kan unga få svar på sina frågor, skriva egna berättelser, lyssna på UMO:s podd, titta på filmer eller läsa faktatexter. UMO drivs av Inera, ett SKR-bolag (Sveriges kommuner och regioner).

  • Så bygger vi UMO:s varumärke

    Vår varumärkesplattform innehåller strategiska grundpelare som beskriver hur vi bygger och utvecklar UMO-varumärket. Här hittar du vår mission, vision och verksamhetsidé. Vi beskriver också vårt varumärkeslöfte, vår varumärkesidentitet och vår position. Där beskriver vi varför vi finns, vad vi strävar mot och vilka vi är.

  • Visuell identitet

    Vår visuella identitet bygger på våra kärnvärden och uttrycker UMO:s personlighet.

  • Youmo

    Youmo.se är en sajt från UMO med utvalt innehåll om sex, hälsa och relationer på sex språk. Varumärket Youmo bygger på UMO:s värden och visuella identitet. De visuella byggstenarna används på lite annorlunda sätt och Youmo har egna grafiska element för att skilja ut sig från UMO och få en egen identitet.

Till toppen av sidan